16 Ağustos 2015 Pazar

AYDINCIK - ANAMUR (Bol Resimli) (Tur Günlüğü) (3.GÜN) : 0'dan 1700 Metreye 7 Gün 700 Km

3. GÜN : AYDINCIK - ANAMUR

Size mükemmel bir uyanış hikayesi anlatayım o zaman. Balıkçıların saat 4:30'da denizden ağ toplamaya çıkmasıyla uyandım. Kafamı kaldırdım insanlar neşeli ve çalışıyor. Ama bir saat daha uyuyayım derken saat 5:30'u buldu. Su sesi ve teknenin hafif sallanması... Hava hafif serin... Uyandım elimi yüzümü yıkayayım demeye kalmadan tekneden denize atlamaya karar verdim. Bundan güzel uyandırma partisimi olur :) 



Denize bu havada atlamak insanın vücudun da bir şok etkisi yaratıyor.




Bisikletimi de diktim önüne, birisi denizlerlerde ki birisi karada ki özgürlük diyelim... Teknede asılı bulunan çamaşırlar bana ait, dün akşam yıkadığım kıyafetler kurumadı bir türlü, kurutma macerası ileride ki resimde... :)



Aydıncık limandan çıkarken, kıyafetlerimi kurutmanın yolunu bisiklete asmakta buldum. Manzarayı anlatmama gerek yok sanırım... :)


Aydıncık'ta fotoğraf çekmekten bir türlü çıkış yapamıyorum...



Balıkçı İsmet Abi'yi tekrar yakaladım ve teşekkür ettikten sonra bir de fotoğraf çekmesini rica ettim.




Yol boyunca beni zorlamayan ama en yüksek eğimi gördüğüm yol buydu... Aydıncık'tan Anamur'a devam eden turumda, Aydıncık - Bozyazı beldesi arası sürekli inişli çıkışlı bölgelerle dolu... Bozyazıdan sonra Anamur'a kadar rahat bir yol var...




Mutsuz gibiyim ama sabah saatlerinde bu eğimleri tırmandığım için şanslıymışım... Siz siz olun sabahları erkenden yola çıkın... Günün en verimli ve tempolu zamanı sabah 6 ila 11 arası olacak çünkü.




Tırmanışlardan sonra 500 metrelik inişler ilaç gibi oldu... İnişlerde sürekli ağzınıza bir şarkı dolanıyor ve bağıra bağıra aynı şarkıyı söyleyip duruyorsunuz, en azından ben öyleydim :) 500 metrelik inişlere sevinen ben, ileride 12 km'lik yüzde 8 lik inişleri sizler ile paylaşacağım... Meraklandıralım biraz... :)



Bozyazı'ya varmadan su dolduracağınız bir bölge. Mutlaka mataraları burada tamamen doldurun...



Bozyazı'ya inmek için son tırmanış devam ederken manzaralar görülmeye değer... Günün en iyi fotoğrafları sabah saatleri ile öğlen saatleri arasında çekiliyor. Sonrasında hem sizin yorgunluğunuz, hem de havanın büyüsünü kaybetmesinden ötürü fotoğraf çekme isteğiniz yavaş yavaş azalıyor.




Sabah saatlerinde sürekli gülümsemek istiyorum fotoğraflarda :)



Turun klasiklerinden birtanesi... Tepeden aşağı indiğimde Bozyazı - Anamur arasında Fransa'dan Bakü'ye pedallayan güzel insanlarla tanıştım... Bisikletleri Cube ve baya bir havalı... Ama bizimkini kıskandırmamak için pek bir ilgilenmedim bisikletleriyle :)


Anamur düzlüğüne girdim ve Mamure Kalesi...



Anamur'a geldikten sonra ilk işim güzel bir yemek yemek oldu. Bu turda en fazla para harcadığım maliyet sanırım yemek oldu... Bence sizinde öyle olmalı, yemekten asla kısmadan en iyisini yemeyi tercih edin...




Yarın sabah yorucu bir yolculuk ile 0'dan 1700 metreye Abanoz Yaylasına tırmanacağım için Anamur'da bir pansiyonda kalmayı tercih ettim... İyi bir dinlenme ve ılık bir duş... Yolda olduğunuz sürece, tüm güzelliklere rağmen hayalini kurduğunuz en önemli şeyler...


ŞENAY HOTEL'DE KALACAK ARKADAŞLARA BİLGİLENDİRME:

Otel iskele caddesinin dibinde, çok merkezi bir yerde bulunuyor. Sahibiyle 55 TL fiyatından konaklama + kahvaltı olarak anlaştık, kahvaltı dahil olduğunu söyledi bana... Bende sabah saat 6'da yola çıkacağımı, akşamdan kahvaltımı hazırlayıp dolaba bırakması konusunda rica ettim... Ricadan ziyade akşam yatana kadar dilimde tüğ bitti ki unutmasın diye... İnanın böyle zor bir güne başlarken kahvaltının hazır olmasını bekleyip, hiç birşey bulamamak, üstüne çok pişkin bir cevap ile "bana kimse bişey söylemedi, üstelik ekmek yok" denmesi... Çözüm üretmemek ve sana ekmek arası bir peyniri bile hazırlatamayan işletme sahipleri görmek... Üstelik bunu bilinçli yapmak... İnsanın motivasyonunu çok aşağılara çekiyor... Bana kalırsa gitmeyin ! Sonradan dağlara tırmandıkça sinirle otelden ayrıldığımda cebimde unuttuğum bir şey olduğunu fark ettim... Baktım birde ne göreyim, otelin oda anahtarı... Ahhh unutmuşum bende vermeyi :) Tırmandığım tepelerden fırlattım belki otelin önüne düşer, aramak zorunda kalmaz işletme sahibi diye :D


GÜNÜN SONU:

TOPLAM KM: 65 KM
MAK. HIZ: 55.1
ORTALAMA HIZ: 16 KM
SÜRÜŞ SAATİ : 4 SAAT 25 DK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder